Ana içeriğe atla

YENİ NESİL KOVANLARIM


 Bu yıl kararlıyım atılım yapmaya.Hep araştırıcı çözüm üretici oldum.Güzel parlak fikirler,kolay çözümler öğrendim,ürettim,paylaştım.Ancak bir eksik vardı.Arıcılıkda gelişimi verimliliğimi etkileyen...Arı kovanlarım.Çok ağırdılar.Antalya usulü 9lu ve 21 cm lik çıtalar..Pek uygun değildi.Standartlardan küçüktü.Yeni kovanlar sipariş verdim.1.Gurup 100 taneydi.80 tanesini teslim aldım.Ağaçları ve ustası özenle araştırıldı,seçildi.Ağaçları sedir.Taban ve kapaklar plastik. http://www.simecsgroup.com/  Serdar Beyle Muğla arıcılık kongresinde görüşmüştüm.Ürünlerini beğenmiştim.Bu taban ve kapaklardan 225 tane aldım.125 tanesini çevremdeki arkadaşlar sipariş vermişti.Onlarla paylaştım.Nasip olursa Önümüzdeki zamanlarda 200 tane daha bu kovanlardan yaptıracağım.
 Kovanların dış boyaması böyle kalacak.Boya kullanmayacağım.Bezir yağı sürdüm.Gerekirse her yıl süreceğim.Boya güneşle kavrulup kovandan dökülüyor.
 Kovanlarda kullanılan sedir yada katran ağacı kerestesi Antalya'nın  Elmalı ilçesinden.Ustamızda Elmalıda.Hüseyin Alper.Kovan kerestesi 4 cm kalınlığında biçilmiş.Bu tahta silinip temizlenip  zımpara edilip işlenerek  3cm civarına düşürülüyor.Ortalama 3,2 cm..Ayrıca ağırlıkda yok.
 Çıta ölçülerimizde standart..En büyük Boy.Hatda 25 cm yükseklikte bile olabilir.Çıta genişliği 3,6 oluyor.Bu ölçüler tabana göre ortaya çıktı.Kısaca 47,2 uzunluğunda 25 cm derinliğinde çıta kullanacağım.Çıtanın alt parçası içden değil,çıta ucundan dışdan çivilenecek.
 Kovanlarımız artık standart boy.Polen toplamayada,propolis üretmeyede hazır.Bende sezona hazırlanıyorum artık.Şimdiye kadar 150 kovanla bu işi yapıyordum.Şimdi 350-450 aralığına ulaşacağız.Bu ay mayıs boyunca ana üretmek ve suni bölmeler yapmaya devam edeceğiz.
 Ayrıca kovanlara uygun çıtada 40 kovan 400 çıta arı alıyoruz.Benim mevcut olan kovanlarım derinlik bakımından 21,5 petek ölçüsünde 20x40 ölçülerdeydi.Bu çıtaları bu kovanlara koyduğum zaman tabanda 4-5 cm boşluk kalıyor.Bu sorunuda 2.çıtaya ve son çıtaya 24-25 li derinlikte çıta koyarak aşmaya çalışıyorum.
Artık yaz kış havalandırma mükemmmel.Varova mücadeleside daha kolay olacak.Düşen varova çöplüğü boylayacak.Tabandan yukarı çıkması zor gibi görünüyor.
Arıcılık yaparken araç kovan ve diğer ekipmanlar iyi olmalı.Bu araçlar verimliliği iklim kadar etkileyebilen diğer etkenler.
İnşallah tüm arıcılar kaliteli kovan ve arıcılık ekipmanı ile çalışma imkanı bulurlar.

NOT:Kovanlar kendi imkanlarımız ile yaptırılmış olup,devlet desteği kullanılmamıştır.Antalya Bölgesi Arıcılık Destek ve teşviklerinin il olarak dışındadır.

Yorumlar

MİNİK ARICI dedi ki…
Sayın Hayati Bey
Selamün aleyküm
Yeni kovanlarınız hayırlı olsun. Gele güle kullanın, Allah (celle celalühu) bereketli kılsın.
Bir adedinin maliyeti ne kadara? Yakın olsaydım bir ziyaret ederdim. Kısmet.
Selam, saygı ve muhabbetle...
Arıcı 07 dedi ki…
Taban ve kapağı fabrika fiyatına toptan aldım.225 adet.Kapağı ile kargo dahil 45 liraya mal oldu.Kovanın kasasıda işleme ve kovan kulpları dahil montajı 37 lira.toplam nakliye ile 85 liraya mal oldu.Bunda ballık ve çıta yok.
mesut ülker dedi ki…
Hocam hayırlı olsun bende aldım bakalım sonuç nasıl olacak iyi olursa devam inşallah
kovanlarınız hayırlı olsun güle güle kullanın.benim kafamdaki modele yakın.yanlız ben kovan kapağında havalandırma istemiyorum.alttan komple havalandırma olması yeterli bence.kapaktada olunca ceyran yapacağı düşüncesindeyim.Çıtanın alt parçası içden değil,çıta ucundan dışdan çivilenecek demişsiniz.içten olduğunda yanları kovan yüzeyine mi sürtüyor? balınız tatlı poleniniz bol olsun.sağlıcakla kalın selamlar
bide şu var. kovan kapağını havalandırmasız yapıyorlarmı acaba
Arıcı 07 dedi ki…
KAPAKDAKİ HAVALANDIRMA SORUN DEĞİL KOLAYCA İÇDEN KAPATABİLİRSİN.
hayati bey kovanları yaptırdığınız yerin veya kişinin telefonunu alabilirmiyim

Bu blogdaki popüler yayınlar

KEKİK VE ÇEŞİTLERİ

KARA KEKİK Nosemaya karşı kekik suyu yaparak şerbete karıştırmada kara kekik kullanılmalıdır.Bu kekik timol bakımından en faydalı olan kekik türüdür.Ortalama olarak 1 teneke suya 1-1,5 kg aralığında yaş kara kekik konur.Ateşde kaynatılır.Kaynayınca ada çayı kıvamında sarımtırak yeşilimtrak arası renk alınca ateşden indirilir.Soğumaya bırakılır.Soğuyunca temiz ağzı kapalı bir bidona yada su damacasına konur.Gölge ve ışıksız ortamda saklanır.Kullanırken şerbete % 10 luk karışım yapılarak kullanılır.Baharda şerbete 4 kez Yaz sonu güz başında şerbete 4 kez konulursa arıları nosemaya karşı korur.Bunun yanında vitamin katkısı olarak polivit şurup kullanın. Kara kekik varovaya karşı da kullanılır.İster kurutarak isterseniz yaş olarak temiz sadece bu iş için ayrılmış tütsüyle uçuş deliğinden dolu kovana 5-6 pompa olmak üzere haftada 1 kez kullanılmasını tavsiye ederim.Varova sıkıntısı yaşamazsınız.                                                             TAŞ KEK

ARILARIN KOVAN TERK SEBEBLERİ

Eylül ayı ve son baharda arıcıların yaşadığı en büyük temel aksaklıklardan birisininde arıların kovan terkleridir.Kovan terkleri son yıllarda dünya genelinde çok yaşanmaya başladı.Bu terkler sonucu,kovanı terk eden arıların büyük bir kısmı başka kovanlara girmekteler.Birkısmıda oğul çıkar gibi kovandan ayrılarak kaybolup gitmekte... Kovan terk sebeblerini şöyle sıralayabiliriz; 1-Kovandaki arıların yaz sonu ve sonbahar önü yeterince bal üretememesi;Aç kalma korkusunu hisseden arı strese girer.Aynı stresi bal hasadı sonundada yaşar.(Bundan dolayı hasaddan sonra şerbet veye kek verilmeli)Stres sonucu çözümsüzlük arıların kovanı terk etmelerine sebeb olur. 2-Son Bahar güvesi;Güve petekleri kapladığı zaman(Genelde zayıf arılar)yaşama şartları bozulan arılar kovanı terk eder.Buna güve sürgünüde denir. 3-Kovan kokusu;Genelde arı fazla kokuyu sevmez.Çünkü kokular duyu sistemlerini bozar.Kovan içinde algılama sistemi iyi çalışmaz.Kovana has,ana arı ve işçi arıların durumu norm

ORGANİK VARROA MÜCADELESİ TEKNİKLERİ..

BU YAZI SÜREKLİ GÜNCELLENİR.EN ALTDA GÜNCELLEME TARİHİNİ GÖRECEKSİNİZ. Değerli arıcılar,varova aslında güçlü değil.Arıcı zayıf olunca varova kovana zarar veriyor.Artık varovaya 2018 yılında ilaç kullanmıyoruz.Yarım şerbetliğimizi kovanda arıyı kovana dayadığımız 1.çerçeve yerine koyuyoruz.Baharda arıyı şerbetle beslerken şerbetlik en içte çıta yerinde olunca altına arı petek örüyor.Örülen peteğin gözleri erkek arıdır.Bu petek yumurtaları kapanınca falçata ile kesip toprağa gömüyoruz.Arı hızlabirkaç günde tekrar örüp yumurta atacaktır.Siz takip ediyorsunuz.2.kez kapanınca yine kesip toprağa gömüyoruz.Bu 2 kez petek ksip atma şi 1 ay içinde olursa 3.kez örülen peteğin erkek arı olup olmadığıa dikkat ediyoruz.3. kezde kapatırsa kesip toprağa gömüyoruz.Bundan sonra artık kovanın varovasına bakmıyoruz.Yarım şerbetliğin altına örülen peteklere hiç dokunmuyoruz.Bal olsada balınıda almıyoruz.Arıya bırakıyoruz.Bu uygulama 2018 yılı boyunca sizi varov