Ana içeriğe atla

1 AY SONRA FORMİKLEME PLANIYLA SON PERİZİN VERİLDİ...

Arılığımız bildiğiniz yer ve konumunda...Bundan dolayıda yazacak ve üretecek pek haber yok...Şu günler kış hazırlıklarına başladık.Kovanların örtü bezleri eskidi.Eskiyen örtü bezlerini kış önünde değiştirmek şart...Çünkü;Ben örtü tahtası kullanmıyorum.Dolayısıyla örtü bezi yerine çuval örtüyorum.Bugün değişik yerlerden sağladığım çuvalları yıkadım.Daha hepide bitmedi.Yarın sabahada kaldı.Onlarıda suya ısladık.Sabahleyin kalanlarıda yıkayıp tamamlayacağız.Daha sonra yolumuz Antalya şehir merkezine kadar uzayacak.Ben şehre 15-20 km lik bir mesafedeyim.Çarşıda bir plastik ambalaj malzemesi satan dükkana takılacağız.Naylon torba alacağız.Boyutu en 25 cm,boyda 50-55 cm kadar olmalı.Bunun içine 23 cm eninde 45 cm uzunluğunda köpük keserek yerleştireceğiz.Nemi olacak...?Sıkıştırma köpüğü yapıyoruz.Bu şekilde kovanı daraltıp arıların kış boyunca daha sıcak ortamda kalmalarını sağlama amacındayım.Kovanın boş kalan yerlerinide eski kumaş vb.gibi malzemelerle dolduruyorum...Bu planlanıp yapmayı düşündüğüm işim.Gelelim bugünkü yaptığım işlere...
Bugün arılığı ziyaret ettim.Hava kapalıydı.Zaman zamanda hafifçe çiledi.Bu ortamda yapılacak iş arıyı varroaya karşı ilaçlama...Varroa ilaçlaması kovana arıların döndüğü akşamüstü gibi dar zamanda yapılır.Bizde havanın kapalı ve arıların uçmamasını fırsat bilerek gündüz ilaçlama yaptık.Daha önce iki kere varroaya karşı perizin kullanmıştık.Bugün 3.defa ilaçlama yaptık. ilaçlamayı 1er hafta aralıkla yaparak tamamladık...Şimdi havalar az daha soğuyunca yani Kasımdaki pastırma yazı geçtikden sonra bütün kovanlara formik asit uygulayacağım.Şubatdada 3 kez daha perizin uygulaması yaparak nasipse bahara çıkımayı planlıyorum.Perizini kullanırken su yerine kaynatılmış kekikden elde ettiğim kekik suyunu kullanıyorum.Ayrıca perizinin dozajınıda biraz düşük uyguluyorum.Bazı arıcı dostlar daha önce hemen az ilaç kullandığımı yetersiz kalacağını yorumlarıyla belirtiler.Zaten benim amacım kimyasalları kullanmamak.Mecbursam az miktarda yetecek kendime has teknikleri geliştirmek.Kekik suyuda bu tekniklerden birisi..Daha önce hiç kimyasal kullanmamıştım.Ancak varroa yoğunluğu bir hayli artınca perizin tercihi yaparak uygulamaya koydum...Sonuçları ilerde açıklayacağım.Bugünkü ilaçlamadan sonraki sonuçlarmı? Mükemmeldi...Çünkü arılar kovanda kalan varroaların ölenlerini ve düşenlerini temizleme gayreti içindeydiler...
Değerli dostlarım;Çalışmalarım bunlardan ibaret...Şimdilik hoşça kalın..

Yorumlar

İSMAİL KOCA dedi ki…
Hayati kardeşim
Merhaba
Perizin verdikten sonra formik asit vermek oluyormu?
Perizin vermedim verenler ilaç verildikten sonra arıya yapışan varoa ların arı ölesiye kadar öldüğünü söylüyorlar.Baharda yeni arı çıkasıya kadar varoa sorunun yok.
Yada ben öyle biliyorum
Hoşcakal
Arıcı 07 dedi ki…
Bende Perizini ilk defa ancak kendi kurallarıma göre farklı uyguladım.Daha formik asidi hiç kullanmadım.Kullanmayabilirimde.Sadece burada planlarımı yazdım.Yanlış nolduğu şeklinde yorumlar alırsam yanlışlarımı düzeltiyorum.Ancak perizini çıtalardaki arılar üzerine püskürtmedim.Kovan içine düşük,ancak kekik suyuyla karıştırılmış bir perizin...Durum üzerinde bir gözlem yapalım sonucuna kararı sonra veririz.Yorum ve yardımın için Teşekkür ederim İsmail Koca kardeşim.
İSMAİL KOCA dedi ki…
Merhaba
Ben perizin verdiğini sorgulamadım.
Yalnız verdikten sonra arının üzerine yapışan varoa ları öldürüyor.Bu yıl çok kişi uyguladı.
sık arılıklarda mücadele etsende başkası yapmayınca nafile olduğu için yaptıklarını söylüyorlar.Kesin çözüm diye söyleniyor.
Hoşcakal

Bu blogdaki popüler yayınlar

KEKİK VE ÇEŞİTLERİ

KARA KEKİK Nosemaya karşı kekik suyu yaparak şerbete karıştırmada kara kekik kullanılmalıdır.Bu kekik timol bakımından en faydalı olan kekik türüdür.Ortalama olarak 1 teneke suya 1-1,5 kg aralığında yaş kara kekik konur.Ateşde kaynatılır.Kaynayınca ada çayı kıvamında sarımtırak yeşilimtrak arası renk alınca ateşden indirilir.Soğumaya bırakılır.Soğuyunca temiz ağzı kapalı bir bidona yada su damacasına konur.Gölge ve ışıksız ortamda saklanır.Kullanırken şerbete % 10 luk karışım yapılarak kullanılır.Baharda şerbete 4 kez Yaz sonu güz başında şerbete 4 kez konulursa arıları nosemaya karşı korur.Bunun yanında vitamin katkısı olarak polivit şurup kullanın. Kara kekik varovaya karşı da kullanılır.İster kurutarak isterseniz yaş olarak temiz sadece bu iş için ayrılmış tütsüyle uçuş deliğinden dolu kovana 5-6 pompa olmak üzere haftada 1 kez kullanılmasını tavsiye ederim.Varova sıkıntısı yaşamazsınız.                                                             TAŞ KEK

ARILARIN KOVAN TERK SEBEBLERİ

Eylül ayı ve son baharda arıcıların yaşadığı en büyük temel aksaklıklardan birisininde arıların kovan terkleridir.Kovan terkleri son yıllarda dünya genelinde çok yaşanmaya başladı.Bu terkler sonucu,kovanı terk eden arıların büyük bir kısmı başka kovanlara girmekteler.Birkısmıda oğul çıkar gibi kovandan ayrılarak kaybolup gitmekte... Kovan terk sebeblerini şöyle sıralayabiliriz; 1-Kovandaki arıların yaz sonu ve sonbahar önü yeterince bal üretememesi;Aç kalma korkusunu hisseden arı strese girer.Aynı stresi bal hasadı sonundada yaşar.(Bundan dolayı hasaddan sonra şerbet veye kek verilmeli)Stres sonucu çözümsüzlük arıların kovanı terk etmelerine sebeb olur. 2-Son Bahar güvesi;Güve petekleri kapladığı zaman(Genelde zayıf arılar)yaşama şartları bozulan arılar kovanı terk eder.Buna güve sürgünüde denir. 3-Kovan kokusu;Genelde arı fazla kokuyu sevmez.Çünkü kokular duyu sistemlerini bozar.Kovan içinde algılama sistemi iyi çalışmaz.Kovana has,ana arı ve işçi arıların durumu norm

ORGANİK VARROA MÜCADELESİ TEKNİKLERİ..

BU YAZI SÜREKLİ GÜNCELLENİR.EN ALTDA GÜNCELLEME TARİHİNİ GÖRECEKSİNİZ. Değerli arıcılar,varova aslında güçlü değil.Arıcı zayıf olunca varova kovana zarar veriyor.Artık varovaya 2018 yılında ilaç kullanmıyoruz.Yarım şerbetliğimizi kovanda arıyı kovana dayadığımız 1.çerçeve yerine koyuyoruz.Baharda arıyı şerbetle beslerken şerbetlik en içte çıta yerinde olunca altına arı petek örüyor.Örülen peteğin gözleri erkek arıdır.Bu petek yumurtaları kapanınca falçata ile kesip toprağa gömüyoruz.Arı hızlabirkaç günde tekrar örüp yumurta atacaktır.Siz takip ediyorsunuz.2.kez kapanınca yine kesip toprağa gömüyoruz.Bu 2 kez petek ksip atma şi 1 ay içinde olursa 3.kez örülen peteğin erkek arı olup olmadığıa dikkat ediyoruz.3. kezde kapatırsa kesip toprağa gömüyoruz.Bundan sonra artık kovanın varovasına bakmıyoruz.Yarım şerbetliğin altına örülen peteklere hiç dokunmuyoruz.Bal olsada balınıda almıyoruz.Arıya bırakıyoruz.Bu uygulama 2018 yılı boyunca sizi varov