Bu Blogda Ara

GOOGLE SAYAÇ-ziyaretçiler...

ANTALYA HAVA DURUMU

ANTALYA ANTALYA HAVA DURUMU ARICI 07 HAYIRLI MEVSİMLER DİLER.

Google+ Badge

Translate

16 Kasım 2009 Pazartesi

ANA ARI CİNSLERİ VE AKDENİZE TEPKİMESİ...(BU YAZIYI OKUYUP LÜTFEN YORUM YAZIN.YORUMLARA GÖRE SONUÇ DEĞERLENDİRMESİ YAPMAK İSTİYORUM.)

                       Bu yazıyı mutlaka dikkatlice okuyun.Sizde ana arılarınızla ilgili yorum yazın.Kullandığınız anaarılarda aldığınız verimliliği veya verimsizliği belirtin....Sonuç ve değerlendirme bu yorumlarda dikkate alınarak yapılacaktır.Çünkü;Türkiye'de kafkas ana ve arısı iyi korumada ve reklamla revaçda...Bunu hakediyormu?YORUM Yazınız ve değerlendirelim...


                      10 - 11 yıllık profosyonel arıcılık deneyimim beni zaman zaman düşündürüyor.Şimdiye kadar daha doğrusu bu yıla kadar ana arıların genç olması gerektiği üzerinde durup,yıllık değiştirmenin faydaları üzerinde dururduk.Bilhassa 3 yıldır yakından izlediğim bloklarda sonbahar gelince bir feryad bir ana arı ihtiyacı isteği fırlıyor; bu feryat ve isteğin akıl ve mantıkla ilgisinin olmadığını üzülerek görüyorum.
                      ASLINDA BU YAZIYI İLERLEYEN GÜNLERDE ÇOK DETAYLI YAZMAK İSTİYORUM.Hemde örneklerle...Ama biraz ses gelsin istiyorum,bloklarda tepkiler doğsun...Arıcılığın temeli olan Ana arı ve kalitesine ne kadar değer verildiğini,devletin Ana arı üreten işletmeleri nasıl denetlediğini,Arıcıların sonbaharda neden ana arı aradıklarını....Detaylarıyla cevaplamak için...
                      Kafkas Ana arısı....Ben Akdenizde kafkasın fiyaskosunu görüyorum.Bana diyeceklerki''Akdenizde kafkas olmaz,o iklime ayak uydurmaz,v.s...bir çok söz...Arıcı dostlar,Ben Akdenizde yazları rakım 1400m civarı olan bir yaylaya gidiyorum arılarımla....Eylülün 15 inde iniyorum sahile.Kovanlar çoğu çift katlı iniyoruz.(Kafkas Ana arılı,melez  kovanlar...)Sayısı bunların 35 civarında.75 tanede İtalyan melezi ana arılı kovanlarım var.Dikkat edin.Hava sıcaklığı gündüz 25 gecede 12-13 hala.Arılarda yeterince yumurta var.Ama kafkaslar yumurtayı keseli 1 ay oldu.En güçlü kafkas arım 5 çıtaya kadar indi.Çoğuda 3 çıta civarı...3-4 tanede söndü.Diyeceğim  Şu;Kafkas sonbaharda yumurtayı ani kesip kovanın zayıflamasını sağlıyor.Bu benim 3-4 yıllık gözlemim.İlkbahardada nisanda birden fırlıyor.Takviye destek alırsa.
                      Elimizde Kıbrıs arısı denilen biraz vahşi gri çizgili yerli arılarımız var. 4-5 kovan kadar...12 ay yumurtadalar...Kovanda 9 çıta hala dolu...Bu arının bal verimi düşük.Yavru isteği yüksek.Izgara koyulursa temmuzda bile kuluçkalıkda yumurta atacak yer kalmadımı oğula yöneliyor...Bu arının problemide bu.
                      Muğla cinsi arılarımızda var tabiki...Genelde üreme ve çoğalma isteği iyi...Ama sadece çam balında karşılığını verebilen bir ırk...
                      Karniyol....Elimizde şu an 2 tane var.Ali TÜRK Arkadaşımızdan Allah razı olsun o gönderdi.Ramazan Bayramının önünde arılığımıza katıldılar.3 er çıta iki arıya verdik.Şu an 6 şar çıtalık arı halindelerHalada iyi yumurta atıyorlar.
                      Bizim analı arılarda pozisyon böyle.Kafkaslar Türkiyenin arısı olarak lanse edilselerde,ancak adı verilen bölgenin arısı bence...Akdenizde,içanadoluda kafkas arıdan memnun arıcı pek görmedim.Yapılacak operasyon belli...Bizim arılık için...21 martdan sonra arılıkda kafkas ana kalmayacak.Tabiki ömrümüz olup da nasip olursa,...
                      Eylülde ana arı arayan arıcılar;Eylül ana arı aranacak ay değil...Arıcı ihtiyacı olan ana arıyı mayıs ayında almalı veya üretmeli...Çünkü;En kaliteli ana arılar mayıs ve haziranda yetişiyor.
                       Bu yazının devamını daha sonra tekrar yazacağız.Gözlemleride ekleyerek...
                                                             .../....
Yorum Gönder