Ana içeriğe atla

ANA ARI CİNSLERİ VE AKDENİZE TEPKİMESİ...(BU YAZIYI OKUYUP LÜTFEN YORUM YAZIN.YORUMLARA GÖRE SONUÇ DEĞERLENDİRMESİ YAPMAK İSTİYORUM.)

                       Bu yazıyı mutlaka dikkatlice okuyun.Sizde ana arılarınızla ilgili yorum yazın.Kullandığınız anaarılarda aldığınız verimliliği veya verimsizliği belirtin....Sonuç ve değerlendirme bu yorumlarda dikkate alınarak yapılacaktır.Çünkü;Türkiye'de kafkas ana ve arısı iyi korumada ve reklamla revaçda...Bunu hakediyormu?YORUM Yazınız ve değerlendirelim...


                      10 - 11 yıllık profosyonel arıcılık deneyimim beni zaman zaman düşündürüyor.Şimdiye kadar daha doğrusu bu yıla kadar ana arıların genç olması gerektiği üzerinde durup,yıllık değiştirmenin faydaları üzerinde dururduk.Bilhassa 3 yıldır yakından izlediğim bloklarda sonbahar gelince bir feryad bir ana arı ihtiyacı isteği fırlıyor; bu feryat ve isteğin akıl ve mantıkla ilgisinin olmadığını üzülerek görüyorum.
                      ASLINDA BU YAZIYI İLERLEYEN GÜNLERDE ÇOK DETAYLI YAZMAK İSTİYORUM.Hemde örneklerle...Ama biraz ses gelsin istiyorum,bloklarda tepkiler doğsun...Arıcılığın temeli olan Ana arı ve kalitesine ne kadar değer verildiğini,devletin Ana arı üreten işletmeleri nasıl denetlediğini,Arıcıların sonbaharda neden ana arı aradıklarını....Detaylarıyla cevaplamak için...
                      Kafkas Ana arısı....Ben Akdenizde kafkasın fiyaskosunu görüyorum.Bana diyeceklerki''Akdenizde kafkas olmaz,o iklime ayak uydurmaz,v.s...bir çok söz...Arıcı dostlar,Ben Akdenizde yazları rakım 1400m civarı olan bir yaylaya gidiyorum arılarımla....Eylülün 15 inde iniyorum sahile.Kovanlar çoğu çift katlı iniyoruz.(Kafkas Ana arılı,melez  kovanlar...)Sayısı bunların 35 civarında.75 tanede İtalyan melezi ana arılı kovanlarım var.Dikkat edin.Hava sıcaklığı gündüz 25 gecede 12-13 hala.Arılarda yeterince yumurta var.Ama kafkaslar yumurtayı keseli 1 ay oldu.En güçlü kafkas arım 5 çıtaya kadar indi.Çoğuda 3 çıta civarı...3-4 tanede söndü.Diyeceğim  Şu;Kafkas sonbaharda yumurtayı ani kesip kovanın zayıflamasını sağlıyor.Bu benim 3-4 yıllık gözlemim.İlkbahardada nisanda birden fırlıyor.Takviye destek alırsa.
                      Elimizde Kıbrıs arısı denilen biraz vahşi gri çizgili yerli arılarımız var. 4-5 kovan kadar...12 ay yumurtadalar...Kovanda 9 çıta hala dolu...Bu arının bal verimi düşük.Yavru isteği yüksek.Izgara koyulursa temmuzda bile kuluçkalıkda yumurta atacak yer kalmadımı oğula yöneliyor...Bu arının problemide bu.
                      Muğla cinsi arılarımızda var tabiki...Genelde üreme ve çoğalma isteği iyi...Ama sadece çam balında karşılığını verebilen bir ırk...
                      Karniyol....Elimizde şu an 2 tane var.Ali TÜRK Arkadaşımızdan Allah razı olsun o gönderdi.Ramazan Bayramının önünde arılığımıza katıldılar.3 er çıta iki arıya verdik.Şu an 6 şar çıtalık arı halindelerHalada iyi yumurta atıyorlar.
                      Bizim analı arılarda pozisyon böyle.Kafkaslar Türkiyenin arısı olarak lanse edilselerde,ancak adı verilen bölgenin arısı bence...Akdenizde,içanadoluda kafkas arıdan memnun arıcı pek görmedim.Yapılacak operasyon belli...Bizim arılık için...21 martdan sonra arılıkda kafkas ana kalmayacak.Tabiki ömrümüz olup da nasip olursa,...
                      Eylülde ana arı arayan arıcılar;Eylül ana arı aranacak ay değil...Arıcı ihtiyacı olan ana arıyı mayıs ayında almalı veya üretmeli...Çünkü;En kaliteli ana arılar mayıs ve haziranda yetişiyor.
                       Bu yazının devamını daha sonra tekrar yazacağız.Gözlemleride ekleyerek...
                                                             .../....

Yorumlar

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki…
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Arıcı07 dedi ki…
Taşkın tema dedi diye doğru olmuyor.Sende dediğini deyip durma.Kafkasdan anada arıda olmaz.
Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki…
Bu yorum yazar tarafından silindi.
İlhami Uyar dedi ki…
Değerli hocam,eğer tek bir cins heryerde başarılı olsaydı bu kadar cinse ne gerek vardı,zaten hangi ırkı nereye götürüseniz götürün o yöreye uygun ekotip oluşuyor,bana göre taş yerinde ağır,en iyi mantık tecrübe sonucu hangi yörede en yüksek verimi hangi ırk veriyorsa onunla çalışılmalı.Saygılarımla.
ali dedi ki…
çanakkaleye kafkas f1 götürdüm tam bir fiyasko çok az yumutluyor ve arkdaşımın tespitlerinin aynısı bende yaşadım.asla kafkas diyor ve farklı bir ırk arayışındayım nedersiniz.
Arıcı 07 dedi ki…
Taşkın BEY,Karniyola yeni sahip olduk.18-20 eylül gibi...Bu surada ana arılar yeni ve kovanda henüz yavruları yokken püreen balına girdik.Kovan olarakihtiyacı olandan fazla bal yapmış...Ancak işçiler karniyol olmadığı için birşey diyemem...Bunun yanında karniyol ana arının kovanı diğer arılar düşmesine rağmen yükseldi.20 eylülde 3 çıta olan 2 arı şu durumda 6 çıtaya çıkmış gözüküyor.Kışdan güçlenerek çıkarlarsa şaşmamak gerek...Bu ana arı Antalya'yı kışdan saymıyor galiba...Nasipse zaman içinde en doğruya ulaşacağız...Amacımız 12 ay dolu ve güçlü kovanlar...Nektarı bulunca arı balı yapmalı...Hedefimiz bu...Bu hedefi yakalama gayretini zinde tutuyorum.Saygılarımla...
ali dedi ki…
italyan arılarınnızın hakkında hiç bir şey yazmamışınız, onun durum nedir diğerlerinle mukayese yapsanız nedersiniz.italyanın avantajlarını ve dezavantajlarını , karniyol ile ilgili tespitlerinizi bekliyoruz.
Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki…
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki…
Bu yorum yazar tarafından silindi.
ali dedi ki…
ırkların yumurtlama hızları tarım bakanlığına girince görmekteyiz.işte sonuç

Irk Renk Gömeç kapatma Arıların davranışı Kışa dayanıklılık Oğul eğilimi Dil uzunluğu (mm) 1 günlük ana arı (mg) Çiftleşmemiş ana arı
(mg) Çiftleşmiş ana arı (mg) Ana* verimliliği Her ırkın, diğer ırklara göre üstünlük gösterdiği bal akışı koşulları
Kafkas Arısı gümüşi gri esmer çok uysal düşük çok düşük hemen hemen yok 6.7 - 7.2 90 180 200 1100 - 1500 Nisbeten zayıf ve yetersiz, ama sürekli bir bal akışı. Tecrit sahalarındaki tek çiçekten bal akışı, üçgül ve diğer baklagiller
Karniyol(carnia) Arısı gümüşi gri çeşitli uysal düşük ama Kafkas'tan daha yüksek düşük 6.4 - 6.8 110 185 205 1400 - 2000 Özellikle mevsimin ilk yarısında, nisbeten fakir, tek ve çok çiçekten bal akışı
İtalyan Arısı gri ile sarı beyaz ve çeşitli orta derecede hırçın düşük orta (ölçülü, aşırı değil) 6.2 - 6.15 115 190 210 1500 - 2000 Mevsim ortası ve yaz sonunda, tek ve çok çiçekten zengin, sürekli bal akışı
bizzat artvin borçkadan kafkas f1 aldım ama durum hiçde iç açıcı değil.artvinde görev yapıyordum denemek için çanakkaleye getirdim hayati beyin tespitleini bende yaşadım.
Arıcı 07 dedi ki…
Taşkın,Türkiyede kafkas çözümmüş gibi gösteriliyor.4-5 yıldır kullanıyorum...Çözüm değil...Üstelikde işletmeler yüksek fiatla kafkas ana pazarlayıp arıcıya farklı anlatıyorlar...Halbuki kafkasın tek yeri var Türkiyede Kuzey doğu Anadolu...Diğer yerlerde olmazsa olmaz gibi...Macahalde Kuzey Doğu Anadoluda çalışmıyormu?
Ali Bey,İtalyandan memnunum...Üremesi gelişmesi,kışlaması sorunsuz.Kışı 7-9 çıta aralığında geçiriyor.Sorunu Balı iyi yiyor.Takviye şart gibi...Bahar önü kovanlar balsız kalabiliyor...Başka sorunu yok.Şubatda şerbetlemeye geçerseniz İtalyan iyi derim.Karniolu kullanmadım.Bana geleli 2 ay oldu.Ali TÜRK hediye etti.Kısa gözlemim çok iyi gidiyor.Sonuçmu?Mart ayını görmemiz gerek karniyolda...
ali dedi ki…
artvinde bulunduğum süre zarfında saf kafkas artvin ilinde sadece f1 ana elde etmek için kullanılmakta f1 kafkas sadece karadenizde kullanılması gereken arıymış .bunu öğrendim arıcılık kitaplarında çiçekteki şeker oranı %8-10 olduğunda sabah uçuşa başlar diyor ve avrupa arıları için % 18 olduğunda uçuşa başlar diyor bu ne demek derseniz kafkas arısı diğer arılara göre kovandan 15 dk. önce çalışmaya başlıyor bu farkı var.
italyan ana günlük 1500-2000 yumurta , karniyol:1400-2000, kafkas:1100-1500 günlük yumurtaatıyor, uludağ arıcılık derneğinin dergisi var oradaki tüm makaleleri okudum ve lütfen okuyun çiftleşmiş ana arının mg ağırlığı arı verimliliğine etkisini göreceksiniz. karniyol, italyan işçi arıların kafkas içşi arıdan büyük oldığu ve daha fazla bal taşıdığını, italyan çiftleşmiş ana ağırlığı:210 mg., karniyol ana arı :205 mg. kafkas ana arı:200 mg. kafkas ana kışlamaya erken başlıyor malesef kafkasın bir camili versiyonu var , birde f1 var.
ali dedi ki…
tarım bakanlığı sayfasında ana arı üretim izni alanlar sayfasında ordulu nihal öztürk ismini göreceksiniz işletmeyi kızının ismine açmış babasının ismi nihat öztürk karniyol ana arı satıyormuş ve ingiliz arısı bulford mu ne onuda satıyormuş arkadaşım ondan aldığını söyledi
ÇAYLI dedi ki…
arkadaşlar ben size bir şey söyleyecek kadar bilgili degilim düşüncen yöreye göre aynı ırk farklılıklar gösteririyor galiba yer ve ortam cok degiştiriyor onun icinön yarglı olmasak derim
ali dedi ki…
uludağ arıcılık dergisinin yayınlarını herkes okusun çok güzel makaleler var.mersinde bulunan alata araştırma enstitüsünde karniyol ana arı bulunabileceğini ve onların temini konusunda yardımcı olduklarını arkadaşım bana aktardı.alata yazan olursa bilgi veriyorlarmış
Fatih Rıfkı ARI dedi ki…
Merhabalar,
07 Hayati İnal hocam tespitleriniz yerinde. 2009 mayıs ayının birinde TKV Kazan dan Alanya üretimi 20 adet kafkas arısı siparişi verdim. bunların 13 kadarı kabul edildi yaz ortasında birkacı şimdi 10 civarında kafkas melezi TKV üretimi arım var kasım başında yaptığım son kontrolde Hayati hocamın dediği gibi 8-10 çıta ile Alanya Avsalalr sahiline bıraktığım arılarımın 3 çıtaya kadar düşmüş olduğunu gördüm. bu konuda haklısınız. Zaten o zaman kendisinden çok yardım aldığım Halil Bilen arkadşım bana bu kafkasların sahilde bu şekilde olacağını söylemişti. Diğer kovanlarım Muğla melezi artık ölmez kalırlarsa takviye usulü çalışacağız. bende Karniyol denemek istiyorum bundan sonra. Şunu da belirteyim Hayati hocam benim de sizin gibi kışı Alanya ve Nisanda Konya merkez ve Haziran 15 de 1900 rakımlı Toroslara gidiyorum. Diyorum ki deneme yanılma ve en iyiyi bulma yolunda herkese başarılar dilerim.
demircioğlu dedi ki…
bölgesel farklılıklarınn olduğu aşikar tekrar gibi olacak ama yazım bende kafkas heryerde aynı performansı göstermiyor, kaldıki ırkın özellikleri aşağı yukarı aynı kıştan zayıf çıkar yazın hızlı gelişir.
buradaki gözlemlerim; babam arvinden kafkas arılı bir kovan almıştı şimdi 4 taneler, tabiki melezleştiler ama hala ırk özelliklerini taşıyorlar diğer koloniler yerli ne cins olduklarını bilmiyorum. ama kafkas kökenli olanlar daha çok bal taşıyor. şöyleki yazın yaylaya çıkarken eşit balve nüfüstaki kafkas daha çok bal stokluyor.
bu sen mayısta ankara arısı diye bi ana aldım bitane de gürcü arısı di bitane aldım onları değerlendiremedim bu sene çok zayıf geçti burada, bahara bi çıkalım onlarıda görecez.
benim kanaatim tüm ırkları denemek ve bölgeye uygunuyla çalışmak gerekiyor, karniyolu çok merak ediyorum ılık sayılacak bir iklimde olduğumuzdan burada başarılı olabilir tabi sadece tahmin.
Merhaba Hayati Abi...
Abi ben biliyorsun arıcılığa Haziran ayında 10 kafkas kolonisiyle başladım. ilk başladığımda 8 çıtada olan arılarımız Kasım 15 itibariyle arılarımız Alanya Konaklı beldesi yakınlarında en azı 6 çıta bazı kovanlarında 9-10 çıta arı basar durumda olduğunu söyleyebilirim.
Hayati bey,bazı arkadaşlar hala ülkemizde eko tip arıdan bahsediyorlar.Gezginci arıcılıgın yaygın oldugu ülkemizde,ekotipi bozmamak için ne yapacagız.Bunu ortaya koyan yok.1985 yılında arı varlıgımızın yarısını kaybettik.Her bölgeye güneyden yüklü miktarda arı geldi.TKV ABD DEN GETİRDĞİ 200 KOVAN ARIYA kars ilinden posoftan getirilen 200 kovan arı kızılcahamam çatak vadisinde
izole bölgede konuşlandırıldı.Ahmet İNCİ bey TKV den ayrıldıktan sonra TEMA VAKFI İLE HAREKET EDEREK MACAHEL BÖLGESİNDE SAF KAFKAS ARININ VARLIGINDAN YOLA ÇIKARAK kafkas arının ülkemizde yaygınlaşmasına neden oldular.Ben her ırk arıyı deneyen biri olarak,şu soruları soruyorum.Hangi ırkı ne kadar günlük yumurta atıyor.Ne renk petek örüyor,petekli balda hangi ırk,süzme bal a çalıştıgında hangisini tercih edelim,yöreye uygunmu,hastalıklara hassas mı,uysalmı,propolise taşımaya meyillimi,polen taşıma durumu ne,bal tüketmesi nasıl,kışlatma durumu nasıl,ogula meyil durumu nasıl,yavruyu erkenmi kesiyor,sonbaharda kaç çerçeveye düşüyor,baharda arkasına başka arı koyu takviyemi yapacagız,ürettiğimiz balı hesaplarken tek kovanmı kabul edceğiz,başardığımızda başarı bizim başarısızlıkta başkasının mantıgı ile başkalarına saldıracagız.Bukonu ile yakınan ilgili.Pahalı ama sınama yanılma metodu dogru yu söyler,zaman kaybına yol açar, ama Hayati agbey yolun sonuna gelmişsin ışıgı da görmüşsün,yürüdüğün yolda başarılar dilerim.Yanlışım affola,bende karniyol kullanıyorum,memnunum,herkes istediğini kullanabilir,bu konuda kamu kısıtlaması yok.Saglıcakla kalın.
Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki…
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Arıcı 07 dedi ki…
Taşkın Bey,sadece buradaki yazı değil...Türkiye'nin birçok yerinden bir çok telefonla arayan arıcılarda var.Senin haricinde bu arıyı seven yok.Bende bölgene has olan bu arı sizin olsun.Gözümüz yok.Onun hakkı sizin bölgede...Diğer bölgelerde böyle bir imtiyazsız hakka sahip değil.Nektarı bulunca her arı bal yapıyor...Sorun sadece bal almak değil...Kasımdan nisana kadar yaşayacakmı...ölecekmi...kayıp mı yaşayacağız...yani arıcıya verdiği stres bile çekilmez.Biz kafkasın hakkını almıyoruz.Kafkaslara iade ediyoruz.Akdenizde,egede,Güneydoğu anadoluda,içanadoluda batı karadenizde olmayacak...Sizde olsun.İnşaallah 100 kg bal alınız.
Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki…
Bu yorum yazar tarafından silindi.
ali dedi ki…
arkadaşlar karniyol satış noktaları, çukurova ziraat fakültesi, alata araştırma enstitüsü, bingöl meslek yüksek okulu, nihat öztürk, erzincan meslek yüksek okulu
Vercenik BAL dedi ki…
Selamlar..
Bende Rize'de kafkas ve ırkını tam olarak bilmediğim ama kafkas arısının özelliğini taşıyan arılarla çalışıyorum.Arılarımın çoğu artvinden alınan arılardır.Bazılarıda kendi arılarımdan çıkan oğullar.Kafkas arısı son baharda yumurtayı erken kestiği için yumurtayı kestiği zamandan itibaren arıların çalışmaması gerekiyor.Çünkü herkesin bildiği gibi arılar ne kadar çok çalışırsa o kadar erken ölür.Kafkas arılarınında kış nüfusunu yüksek tutmak için rakımı yüksek alanlarda kullanmalıyız ki arılar eylül sonu gbi salkıma girmesi geekiyor.Bunu 3-4 yıldır deniyorum .Arılarımı 2300 rakımlı yaylada bırakıyorum arılar sağımdan sonra genelde yumurtayı kesiyorlar buda ağustos sonuna denk geliyor.Ve orada da kış erken geldiği için arılar çalışmıyor sonbaharda nasıl kapatırsan bir çerçeve bile eksilmeden kışa giriyorlar ve baharada açlıktan ölmemişse yüzde 90 ihtimalle 10 çıta olarak çıkıyor.Ancak sahile indirdiğimizde sonuç maalesef hüsran. Buradaki arılarm ortalama 3-4 çıta.Buda arıların neredeyse 12 ay boyunca kovan dışına çıkmalarından kaynaklanıyor.
Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki…
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki…
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Arıcı 07 dedi ki…
Evet taşkın Bey;Yorumları silmekle eline ne geçti.herkes yaşadığı gördüğü uygulamayı demokratik olarak anlatacak.Ama yanlışında ısrar etmeyecek.Doğruyu paylaşacak.Yanlışıda sonuçlarıyla anlatarak paylaşacak.Bir ana arı balcı diye tek atımlık tabanca gibi tek sefer mayıs haziran temmuzda bal yapacak,ağustosda yatmaya başlayacak... Arıcıda diğer kovcanlardan besleme ile ona takviye verecek sonrada iyi ana olacak.Öyle saçmalık yok.Türkiye iç Anadolu ve Doğu anadolu hariç enaz 6-7 ayı bahar gibi geçen ülke...Nektarıda bol...Arıcı kasımda çamdan bal alıyor...O halde Güçlü kalan ırklarla bu işi yapalım.Birileri ana arıdan saf f1 diyerek para ana arı üretip satsın diyerek yardımcı olmayalım.Ana arı üreten işletme başka cinsde üretebilir.İllahi niye kafkas...Orayı makalede yazacağım...
Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki…
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Arıcı 07 dedi ki…
Taşkın,birkere insanların biliyorum demesi kadar ayıp ve küçültücü bir söylem yok.Ben 500 arımda olabilir.MADEM YORUMLARI NEDEN SİLDİN?yorumları okucu arkadaşlarımız değerlendirsin.Bu yaptığın hoş değildi.Şimdide 5 arınla arıcı olduğunu iddia ediyorsun.Olamazsın.Sadece o senin hobin olur.Ne kadar arın çok, okadar problem,çözüm ve mutluluğun var.Problemleri çözerken edindiğin bilgiler var.Siz tecrübeden bahsediyorsunuzya,bu yorumları silen arıcının tecrübesi mi olur?Olsaydı,yazdığını silmez ve arıcı dostuna darılmaz,kırılganlık göstermezdi.Demekki bir yerlerde yanlışlık var.
merhabalar sevgili hayati hocam,ben antalya çakırlardan arıcılığa merak saldım ve 8-9 aydırda bunu internet üzerinden araştırıyorum.ve en çok da sizin sayfanızda dolaşıp sizin yorumlarınızı ve sizin yaptığınız işleri takip etmeye çalışıyorum,ki hem antalyada olmanız hemde öğretmenlik yapmış olmanız dolayısı ile benim asıl mesleğim aşçılık otellerde çalışıyorum ama son 3 yıldır da yazları çalışıp kışları işsiz dolaşıyorum. bu da etken tabiki ama şimdi ben 2 yada 3 kovan arı yapıp bunda kendimi yoklayacağım yapabileceğime kanaat getirdikten sonrada bunu çoğaltıp ekmek parası kazanmak için uğraş vermeyi hedefliyorum. sizden bana bu konularda yardımcı olmazı talep ediyorum saygılarımla tüm arıcıların ve sizin bol hasatlı sezonlar diliyorum kolay gelsin
merhaba hayati hocam, ben antalya çakırlardan yazıyorum.benim asıl mesleğim aşçılık otellerde çalışıyorum bende arıcılık hevesi var yaklaşık olarak 9 aydır arılar hakkında internet üzerinden bilgi edinmeye çalışıyorum bunu yaparkende sizin sayfanızı devamlı olarak takip ediyorum.ben önce 2yada 3 kovan arı yapıcam eğerki başarabileceğime inanırsam bunu çoğaltıp ekmek paramı bundan sağlamak istiyorum sizin hem antalyalı oluşunuz hemde asıl mesleğinizin öğretmen oluşu nedeniyle sizden yardım bekliyorum. bu konuda bana yardımcı olursanız size minnettar kalırım saygılarımla olmasanızda canınız sağolsun sizlere ve bütün arıcı dostlara bol hastlı bir yıl diliyorum kolay gelsin
ÇAYLI dedi ki…
slm herkese blogu ilk günden beri takib ediyorum neden kimse kendi anadolu ırkımızdan bahsetmiyor kendi ırklarımızı nasın koruruz.u tartışmıyoruz bana tamamen ticari işler gibi geliyor bir bölgede iyiolan 10 km ileride aynı verimliligi gösterebiliyormu hayır neden bunlardan bahsetmiyoruz ben 12 yıldır amatör vede acemiyim. bilirim dersemögrenmenin önünütıkadıgına inanırım.bence A.B.ç IRKININ 7 BÖLGEDEKİ REAKSİYONLARI NELERDİR ARTILARI NELERDİ EKSİLERİ NELERDİR BİZ ACEMİLERE ONLARDAN BAHSEDİN DERİM hoşça ve önemlisidostca kalalım

Bu blogdaki popüler yayınlar

KEKİK VE ÇEŞİTLERİ

KARA KEKİK Nosemaya karşı kekik suyu yaparak şerbete karıştırmada kara kekik kullanılmalıdır.Bu kekik timol bakımından en faydalı olan kekik türüdür.Ortalama olarak 1 teneke suya 1-1,5 kg aralığında yaş kara kekik konur.Ateşde kaynatılır.Kaynayınca ada çayı kıvamında sarımtırak yeşilimtrak arası renk alınca ateşden indirilir.Soğumaya bırakılır.Soğuyunca temiz ağzı kapalı bir bidona yada su damacasına konur.Gölge ve ışıksız ortamda saklanır.Kullanırken şerbete % 10 luk karışım yapılarak kullanılır.Baharda şerbete 4 kez Yaz sonu güz başında şerbete 4 kez konulursa arıları nosemaya karşı korur.Bunun yanında vitamin katkısı olarak polivit şurup kullanın. Kara kekik varovaya karşı da kullanılır.İster kurutarak isterseniz yaş olarak temiz sadece bu iş için ayrılmış tütsüyle uçuş deliğinden dolu kovana 5-6 pompa olmak üzere haftada 1 kez kullanılmasını tavsiye ederim.Varova sıkıntısı yaşamazsınız.                                                             TAŞ KEK

ARILARIN KOVAN TERK SEBEBLERİ

Eylül ayı ve son baharda arıcıların yaşadığı en büyük temel aksaklıklardan birisininde arıların kovan terkleridir.Kovan terkleri son yıllarda dünya genelinde çok yaşanmaya başladı.Bu terkler sonucu,kovanı terk eden arıların büyük bir kısmı başka kovanlara girmekteler.Birkısmıda oğul çıkar gibi kovandan ayrılarak kaybolup gitmekte... Kovan terk sebeblerini şöyle sıralayabiliriz; 1-Kovandaki arıların yaz sonu ve sonbahar önü yeterince bal üretememesi;Aç kalma korkusunu hisseden arı strese girer.Aynı stresi bal hasadı sonundada yaşar.(Bundan dolayı hasaddan sonra şerbet veye kek verilmeli)Stres sonucu çözümsüzlük arıların kovanı terk etmelerine sebeb olur. 2-Son Bahar güvesi;Güve petekleri kapladığı zaman(Genelde zayıf arılar)yaşama şartları bozulan arılar kovanı terk eder.Buna güve sürgünüde denir. 3-Kovan kokusu;Genelde arı fazla kokuyu sevmez.Çünkü kokular duyu sistemlerini bozar.Kovan içinde algılama sistemi iyi çalışmaz.Kovana has,ana arı ve işçi arıların durumu norm

ORGANİK VARROA MÜCADELESİ TEKNİKLERİ..

BU YAZI SÜREKLİ GÜNCELLENİR.EN ALTDA GÜNCELLEME TARİHİNİ GÖRECEKSİNİZ. Değerli arıcılar,varova aslında güçlü değil.Arıcı zayıf olunca varova kovana zarar veriyor.Artık varovaya 2018 yılında ilaç kullanmıyoruz.Yarım şerbetliğimizi kovanda arıyı kovana dayadığımız 1.çerçeve yerine koyuyoruz.Baharda arıyı şerbetle beslerken şerbetlik en içte çıta yerinde olunca altına arı petek örüyor.Örülen peteğin gözleri erkek arıdır.Bu petek yumurtaları kapanınca falçata ile kesip toprağa gömüyoruz.Arı hızlabirkaç günde tekrar örüp yumurta atacaktır.Siz takip ediyorsunuz.2.kez kapanınca yine kesip toprağa gömüyoruz.Bu 2 kez petek ksip atma şi 1 ay içinde olursa 3.kez örülen peteğin erkek arı olup olmadığıa dikkat ediyoruz.3. kezde kapatırsa kesip toprağa gömüyoruz.Bundan sonra artık kovanın varovasına bakmıyoruz.Yarım şerbetliğin altına örülen peteklere hiç dokunmuyoruz.Bal olsada balınıda almıyoruz.Arıya bırakıyoruz.Bu uygulama 2018 yılı boyunca sizi varov