Ana içeriğe atla

ARILIĞI TAŞIDIK..


                   Dün gece arılığı taşıdım.Ama bir hayli meşakatlı oldu.Kovanlar su koydu.Ballıklarla kovanların arasında boşluklar varmış.Gündüzden dikkat etmedim.Daha doğrusu kovanları kontrolden yeni geçirdiğime güvenerek gevşek kaldık.Sonuç pabuç ucuz değildi.

 Akşam saat 9.30 da arıları evimin yanındaki yere getirdim.Ama akşam pkabın üstü hep arı olduğundan  kovan altlıklarını sabaha bıraktım.Sabah saat 10.00 gibi vardığımda birde ne göreyim...Arılığın yerinde kovanlar sanki duruyormuş gibi her yer arı....Araçdan indim...Ama koşarak geriye hemen bindim...Tekrar eve döndüm.Bir kovan aldım.İçine örük petek koydum.Koruyucu üstlüğümü eldivenlerimi aldım.Geriye döndüm.Tam ortaya bir yere boş kovanı yerleştirdim.Boşdaki arılar sıcak aş bulmuş gibi hemen kovana girmeye başladılar.Bende kovan altlıklarını araca yükleyerek eve döndüm.Şöyle bir yeni arılığa gideyim derken..yeterince arı zehri gıdasını aldığımı hatırladım.Yanıma üstlük ve eldiven alarak arılığa vardım.Ama arı yerine daha alışmadığından hemen bana hücum dediler.Bizde kendimizi üstlüğün içine attık falan...Bu arada elden yinede eldiven giyinceye kadar 4-5 tane sokaç yedim...Öyle olunca size ceza diyerek bugünde yerde kalın dedim.Altlarına palet ve altlıkları yarın yerleştirmeyi planlıyorum nasip olursa.
 Yukardaki menekşelik alan geldiğim yere ait..Evin yanında menekşeler henüz çiçek vermediler.Ama Mehmet SÜRÜCÜ'nün hardalları çiçekde.Hemde bol..
 Resimde görüldüğü gibi artık bu mekanda bahar geçmeye yüz tutmuştu...Geçen yıl 15 nisanda kalkmıştık burdan..Ama bu yıl 10 gün önce kalktık.
Burası eve 5 km mesafede.Ama denizede 8-10 km ancak..Bundan dolayı kışın ılık baharda sıcak oluyor.Sevmediğim yönü çok rüzgar alması...
Burada Allaha şükür geçen yıldan daha iyi geldik eve...Geçen yıl arılar ballığa mayısda ancak çıkmışlardı.Bu yıl çok şükür ballıklı 10 kovan..Dolan 15 kovan...Ballıkda 6 çıtaya ulaşan 2 kovan...Çok şükür daha ne olsun...
Tüm dostlara sevgilerle işiniz rast gitsin.

Yorumlar

İlhami Uyar dedi ki…
Hocam siz tedbiri elden bırakmazdınız,neyse geçmiş olsun,yeni yerinizde umarım güzel hasat yaparsınız,saygılarımla

Bu blogdaki popüler yayınlar

KEKİK VE ÇEŞİTLERİ

KARA KEKİK Nosemaya karşı kekik suyu yaparak şerbete karıştırmada kara kekik kullanılmalıdır.Bu kekik timol bakımından en faydalı olan kekik türüdür.Ortalama olarak 1 teneke suya 1-1,5 kg aralığında yaş kara kekik konur.Ateşde kaynatılır.Kaynayınca ada çayı kıvamında sarımtırak yeşilimtrak arası renk alınca ateşden indirilir.Soğumaya bırakılır.Soğuyunca temiz ağzı kapalı bir bidona yada su damacasına konur.Gölge ve ışıksız ortamda saklanır.Kullanırken şerbete % 10 luk karışım yapılarak kullanılır.Baharda şerbete 4 kez Yaz sonu güz başında şerbete 4 kez konulursa arıları nosemaya karşı korur.Bunun yanında vitamin katkısı olarak polivit şurup kullanın. Kara kekik varovaya karşı da kullanılır.İster kurutarak isterseniz yaş olarak temiz sadece bu iş için ayrılmış tütsüyle uçuş deliğinden dolu kovana 5-6 pompa olmak üzere haftada 1 kez kullanılmasını tavsiye ederim.Varova sıkıntısı yaşamazsınız.                                                             TAŞ KEK

ARILARIN KOVAN TERK SEBEBLERİ

Eylül ayı ve son baharda arıcıların yaşadığı en büyük temel aksaklıklardan birisininde arıların kovan terkleridir.Kovan terkleri son yıllarda dünya genelinde çok yaşanmaya başladı.Bu terkler sonucu,kovanı terk eden arıların büyük bir kısmı başka kovanlara girmekteler.Birkısmıda oğul çıkar gibi kovandan ayrılarak kaybolup gitmekte... Kovan terk sebeblerini şöyle sıralayabiliriz; 1-Kovandaki arıların yaz sonu ve sonbahar önü yeterince bal üretememesi;Aç kalma korkusunu hisseden arı strese girer.Aynı stresi bal hasadı sonundada yaşar.(Bundan dolayı hasaddan sonra şerbet veye kek verilmeli)Stres sonucu çözümsüzlük arıların kovanı terk etmelerine sebeb olur. 2-Son Bahar güvesi;Güve petekleri kapladığı zaman(Genelde zayıf arılar)yaşama şartları bozulan arılar kovanı terk eder.Buna güve sürgünüde denir. 3-Kovan kokusu;Genelde arı fazla kokuyu sevmez.Çünkü kokular duyu sistemlerini bozar.Kovan içinde algılama sistemi iyi çalışmaz.Kovana has,ana arı ve işçi arıların durumu norm

ORGANİK VARROA MÜCADELESİ TEKNİKLERİ..

BU YAZI SÜREKLİ GÜNCELLENİR.EN ALTDA GÜNCELLEME TARİHİNİ GÖRECEKSİNİZ. Değerli arıcılar,varova aslında güçlü değil.Arıcı zayıf olunca varova kovana zarar veriyor.Artık varovaya 2018 yılında ilaç kullanmıyoruz.Yarım şerbetliğimizi kovanda arıyı kovana dayadığımız 1.çerçeve yerine koyuyoruz.Baharda arıyı şerbetle beslerken şerbetlik en içte çıta yerinde olunca altına arı petek örüyor.Örülen peteğin gözleri erkek arıdır.Bu petek yumurtaları kapanınca falçata ile kesip toprağa gömüyoruz.Arı hızlabirkaç günde tekrar örüp yumurta atacaktır.Siz takip ediyorsunuz.2.kez kapanınca yine kesip toprağa gömüyoruz.Bu 2 kez petek ksip atma şi 1 ay içinde olursa 3.kez örülen peteğin erkek arı olup olmadığıa dikkat ediyoruz.3. kezde kapatırsa kesip toprağa gömüyoruz.Bundan sonra artık kovanın varovasına bakmıyoruz.Yarım şerbetliğin altına örülen peteklere hiç dokunmuyoruz.Bal olsada balınıda almıyoruz.Arıya bırakıyoruz.Bu uygulama 2018 yılı boyunca sizi varov