Ana içeriğe atla

YAYLADA ARILARLA 4 GÜN...

               Bu haftayı salıdan cuma akşamına kadar yayladaki arılığımızda geçirdik.Hem arılarla hemde yayla köyümüzdeki bahçe ve evimizle ilgilendik.Arılar maşallah kendi halınde şükür.Sahildeki yokluk sıkıntısını aşmışlar.Yaylada bitkiler yarış halinde.Birbiriyle yarış edercesine açıyorlar...Birz bekleyin dedim..Sırayla gelin dedim.Ama dinleyen yok.21 Haziran gün dönümü gelmiş.Çiçekler coşmuş..10-15 günde  ne alırsa arıların karı o olacak gibi..Tüm çiçekler açmada..
                       Balımıza enfes tad veren,kesik bayır balını dünya 2.si yapan geven bitkiside açıyor artık.Ama geven bitkisi en uzun süre çiçek veren bitki olarak kalıyor bizim yaylada.Çünkü;Rakım 1300 m ile 1800 arası değişiyor.Arazi dağlık olunca dağlık bölgedeki yüksek rakımlı dyerlerdeki gevenler daha geç açıyor.Buda avantaj sağlıyor.
                          Bu lale....Yaylalara has farklı bir lale türü..Arılar bu laleden polen alıyor.Nektar veriyormu? Ama bu konuda bir bilgim yok...
 Kır çiçeklerinin farklı güzel bir türü..Nektarca olgunca zengin...Arılar bu yonca cinsi bitkiden güzel nektar almada...
                         Bu resim çekildiği zaman arılıkda çalışma devam ediyordu.Ballıklar darmadağın kovanlar dağınık,boş kovanlar savruk vs...dağınıklık zirvedeydi.Ama dört günlük çalışma arılığı toparladı.10 bölme yapıldı.Bu bölmelerde oluşacak memelerle haftaya 30 bölme daha yapılacak.Bu yıl yine ana değiştirme derdim olmayacak.Arılarım şu anda kendileri ana değiştirmeye başlamış.^3-4 kovanda memeli kovanlara rasladım.Birisindede memelerin parçalandığını gördüm.Genç ana zıpkın gibi hareketliydi.Yani ana değiştirme derdim olmayacak.Kendileri değiştirecekler.Ama yinede 20 kadar ana üreteceğiz.İnşallah nasip olursa.Bu arada çarşamba günü  olumsuzlukda yaşadım.Öğleden sonra çalışmaya arılığa gittim.Sabahdanda arılarla çalışmıştım.Yanan tütsüye çuvaldan odun çürüğü atacaktım.Çuvalın bir bölümünü yere döktüm.Avuçlayıp tütsüye doldurayım derken akrep beni iğneledi.Önce aldırmadım.Çalışmaya devam dedim.Ama elimde parmağımda soktuğu yer dyanılmaz derecede acıyordu.Çaresiz hastahaneyi boyladım.2 iğne ve 2 saat gözlem derken günü hastahanede tamamladık...
                      Bu yıl kovanlara 15 lik çıta konulan ballıkları koymuştum.Takriben 15 kovandada vardı.Kovanlar maşallah ful arı ama ballığa çıkmıyor.tek çıta bile örmüyor.Perşembe günü bu ballıkları aldım.Normal ballık ve petekleri koydum.Tabandan yavrulu ballı 2 ve 8.çıtaları yukarı çektim.Yerine ham çıtalar.Ayrıca ballığada 2 ham çıta...Bugün cumadan sonra kontrol ettim.Arı ballığa maşallah hücuma geçmiş..Bu arıda çok akıllı..Demekki ölçüsü kovandakine uymayınca peteğe çıkmıyor.Onda bir hile var diyor...
                        Böylece seneye nasipse 15 lik çıtalık kovanlar yapmak gerekecek.Çünkü:15 cm lik petekler çabuk örülüp balla kolay dolabiliyor.Çerçeve bala daha müsait yapıda yarım kalma riski yok.Ancak bu çıtalar kuluçkalıkda olmayınca arı örmüyor.Kuluçkalığa koyduğum küçük 15 liklerede arı hiç dokunmadı...Bana bu çalışma bir tecrübe oluşmasını sağladı.
                           Bu haftayı böyle tamamladık.Ramazan öncesi yine 3-4 gün dikkatli ve yoğun bir çalışma daha yürüteceğiz.Sonra sadece petek isterse petek,yoksa y8-10 ağustosa kadar eyyambahur çıkıncaya kadar arıyla işimiz kalmayacak.Hayırlısıyla...
Arıcı 07-ANTALYA

Yorumlar

MİNİK ARICI dedi ki…
Sayın Hayati Bey
Selamün aleyküm
Geçmiş olsun.
Yılan ve akrep sokmaları tehlikelidir. Zehiri az da olsa bulaşmışa mutlaka tıbbi yardım almalı.
Sıhhatli günler dileklerimle...
Selam, saygı ve muhabbetle...

Bu blogdaki popüler yayınlar

KEKİK VE ÇEŞİTLERİ

KARA KEKİK Nosemaya karşı kekik suyu yaparak şerbete karıştırmada kara kekik kullanılmalıdır.Bu kekik timol bakımından en faydalı olan kekik türüdür.Ortalama olarak 1 teneke suya 1-1,5 kg aralığında yaş kara kekik konur.Ateşde kaynatılır.Kaynayınca ada çayı kıvamında sarımtırak yeşilimtrak arası renk alınca ateşden indirilir.Soğumaya bırakılır.Soğuyunca temiz ağzı kapalı bir bidona yada su damacasına konur.Gölge ve ışıksız ortamda saklanır.Kullanırken şerbete % 10 luk karışım yapılarak kullanılır.Baharda şerbete 4 kez Yaz sonu güz başında şerbete 4 kez konulursa arıları nosemaya karşı korur.Bunun yanında vitamin katkısı olarak polivit şurup kullanın. Kara kekik varovaya karşı da kullanılır.İster kurutarak isterseniz yaş olarak temiz sadece bu iş için ayrılmış tütsüyle uçuş deliğinden dolu kovana 5-6 pompa olmak üzere haftada 1 kez kullanılmasını tavsiye ederim.Varova sıkıntısı yaşamazsınız.                                                             TAŞ KEK

ARILARIN KOVAN TERK SEBEBLERİ

Eylül ayı ve son baharda arıcıların yaşadığı en büyük temel aksaklıklardan birisininde arıların kovan terkleridir.Kovan terkleri son yıllarda dünya genelinde çok yaşanmaya başladı.Bu terkler sonucu,kovanı terk eden arıların büyük bir kısmı başka kovanlara girmekteler.Birkısmıda oğul çıkar gibi kovandan ayrılarak kaybolup gitmekte... Kovan terk sebeblerini şöyle sıralayabiliriz; 1-Kovandaki arıların yaz sonu ve sonbahar önü yeterince bal üretememesi;Aç kalma korkusunu hisseden arı strese girer.Aynı stresi bal hasadı sonundada yaşar.(Bundan dolayı hasaddan sonra şerbet veye kek verilmeli)Stres sonucu çözümsüzlük arıların kovanı terk etmelerine sebeb olur. 2-Son Bahar güvesi;Güve petekleri kapladığı zaman(Genelde zayıf arılar)yaşama şartları bozulan arılar kovanı terk eder.Buna güve sürgünüde denir. 3-Kovan kokusu;Genelde arı fazla kokuyu sevmez.Çünkü kokular duyu sistemlerini bozar.Kovan içinde algılama sistemi iyi çalışmaz.Kovana has,ana arı ve işçi arıların durumu norm

ORGANİK VARROA MÜCADELESİ TEKNİKLERİ..

BU YAZI SÜREKLİ GÜNCELLENİR.EN ALTDA GÜNCELLEME TARİHİNİ GÖRECEKSİNİZ. Değerli arıcılar,varova aslında güçlü değil.Arıcı zayıf olunca varova kovana zarar veriyor.Artık varovaya 2018 yılında ilaç kullanmıyoruz.Yarım şerbetliğimizi kovanda arıyı kovana dayadığımız 1.çerçeve yerine koyuyoruz.Baharda arıyı şerbetle beslerken şerbetlik en içte çıta yerinde olunca altına arı petek örüyor.Örülen peteğin gözleri erkek arıdır.Bu petek yumurtaları kapanınca falçata ile kesip toprağa gömüyoruz.Arı hızlabirkaç günde tekrar örüp yumurta atacaktır.Siz takip ediyorsunuz.2.kez kapanınca yine kesip toprağa gömüyoruz.Bu 2 kez petek ksip atma şi 1 ay içinde olursa 3.kez örülen peteğin erkek arı olup olmadığıa dikkat ediyoruz.3. kezde kapatırsa kesip toprağa gömüyoruz.Bundan sonra artık kovanın varovasına bakmıyoruz.Yarım şerbetliğin altına örülen peteklere hiç dokunmuyoruz.Bal olsada balınıda almıyoruz.Arıya bırakıyoruz.Bu uygulama 2018 yılı boyunca sizi varov